maandag 3 maart 2014

Room!



                               Bron

Gisteren hadden wij wat slagroom over en dat was natuurlijk zonde om weg te gooien. Dus ik ging aan de slag suiker erbij en klaar is je slagroom.Maar waarom moet slagroom nou altijd hetzelfde zijn dacht ik. Het is natuurlijk super lekker maar een keer wat anders leek me ook heerlijk. Hier zie je de resultaten.

De eerste poging:

Ik klopte de slagroom eerst met de suiker. Toen spoot ik er wat citroensap bij. Ik moet toegeven het was wel lekker maar je proefde er niet heel veel van. Dus Ik zou zeggen voor een frisse smaak op je gebakjes is hij wel aan te raden. Maar spuit er niet teveel in.

Tweede poging:
Kaneelslagroom! Deze slagroom was bij ons de topper! Hij smaakte heerlijk en past perfect bij appeltaart. Wat ik er voor gebruikte was alleen de geklopte slagroom plus de suiker. Voor de rest zoveel kaneel toevoegen als jou lekker lijkt en smullen maar.

Ik moet er wel bij zeggen hoe meer je bij je slagroom voegt hoe minder luchtig hij word.
Dat waren de twee varianten die ik geprobeerd hebt maar ik ga er zeker nog meer proberen. Deze varianten leken me ook heel lekker maar heb ik nog niet geprobeerd.

Chocoladeslagroom: Ik vraag me echt af hoe de slagroom word als je er wat gesmolten chocolade door heen roert.

Karamelslagroom: Een beetje vloeibare karamel (dessertsaus) er door heen roeren. Lijkt me ook heel lekker

En last but not least deze fruitige slagroom: Sinasappelsap en citroensap er door heen er serveren met een topping van ananas en mango. Klinkt heerlijk toch! Heb jij ook een anders dan anders slagroom gemaakt laat een reactie achter en hij komt zeker op de site!


 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten