zaterdag 29 maart 2014

Royal icing

Als ik niet aan het bakken of bloggen ben zit ik meestal achter de computer om op andere bakblogs leuke recepten te zoeken en natuurlijk hoort daar ook uitproberen bij. Dit recept komt van laurasbakery.com waar heel veel leuke recepten staan en ik dus ook regelmatig op kijk. Ik gebruikte deze royal icing voor het zelfde koekdeeg als bij debgals in lood koekjes alleen waren ze nu gewoon naturel.
Ingrediënten:
-200 gram poedersuiker
-30 ml water
-5 gram eiwitpoeder

Je kan ook de dubbele hoeveelheden nemen maar ik had met deze hoeveelheid precies genoeg voor 1 bakplaat. Je moet eiwitpoeder gebruiken omdat in rauwe eiwit salmonella zit en daar kan je ziek van worden.

Bereidingswijze:
Je roert alles door elkaar en brengt de buitenste lijnstje aan op de koekjes. Dan leng je het aan met wat water. Totdat het als je het eruitschept en het er weer in laat lopen in 10 seconden weer glad is getrokken. Kleurstof er door heen om er een vrolijk geheel van te maken en klaar zijn deze fantastiche koekjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten